Dagens melding

dagen i dag

mandag 2. november 2009

Snart ferdig med kurset :)

Selv om konseptet Vekttap (spis mindre enn du forbruker) er utrolig enkelt, er det ikke like enkelt å
omsette i praksis. Det kan være at motivasjonen du var så klar på foran speilet i morges ikke er så klar lenger når kvelden kommer. Du kan også bli forvirret over all informasjonen som blir presset på deg gjennom massemedia og venner/kollegaer.
I løpet av kurset jeg lager nå går vi gjennom dette; hvordan holde på motivasjonen under forskjellige forhold, og at det faktisk er andre faktorer enn antall kalorier som kan influere ditt vekttap.
Men viktigere enn den faktiske kunnskapen deltageren skal få, er lærdommen som involverer å lære fra sin egen erfaring, dvs kjenne seg selv. Til dette trengs andre midler enn bare å absorbere lærdom fra andre. Bare du vet hva som er riktig for deg når det kommer til stykket. Vekttapsperioden skal være et pågående eksperiment. Som innbefatter målsetting, motivasjon, endring, strategier og oppførsel/holdning.

Jeg tror at eneste vei til varig vekttap kun kan komme fra deg selv, ikke ved tvang og selvpining.

Har du forslag til hva jeg bør kalle kurset mitt? Arbeidstittelen er Spis Med Glede, for jeg synes at ord som slanking og livsstilsendring er litt oppbrukt. Forslag mottas med takk :)
Og så ønsker jeg fremdeles å høre flere historier om overvekt, slanking og følelser og tanker omkring dette!

Ha en flott dag, uke og måned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar